Rozwój

B.V. Biemans rozpoczął sprzedaż nagród sportowych (oprócz wyrobów skórzanych) w sklepie w Dongen w Holandii w latach 80. Kiedy pewnego dnia zabrakło nagród sportowych, Biemans postanowił sprawdzić, skąd pochodzą. Okazało się, że różne elementy nagród sportowych pochodziły głównie z Włoch i były montowane w kompletne nagrody sportowe przez kilka podmiotów w Europie.

Biemans postanowił zwrócić się do producentów z pytaniem, czy byłaby możliwość zakupu elementów i sprzedaży ich jako oddzielnych komponentów. Dzięki temu nowemu sposobowi sprzedaży (sprzedaż elementu zamiast całego produktu), Biemans umożliwił sprzedawcy detalicznemu tworzenie własnego projektu i samodzielny montaż w okresach mniejszego popytu. To pozwoliło uzyskać mu większą marżę.

Nowa koncepcja – sprzedaż elementów – sprawiła, że w latach dziewięćdziesiątych Biemans przekształcił się z lokalnego sprzedawcy detalicznego w dużego gracza z klientami w całej Europie. Jednak na początku XXI wieku wzrost spowolnił, ponieważ z jednej strony większe podmioty same przeniosły się do Włoch, a z drugiej Włosi skopiowali koncepcję Biemans. Sedno problemu polegało na tym, że Biemans nie miał własnych projektów i brakowało mu przewagi kosztowej nad włoskimi producentami. Niemniej jednak był w stanie szybciej dostarczać mniejsze ilości i gwarantować lepszą obsługę.

W połowie 2000 roku Biemans wyruszył na Wschód, aby zbadać możliwości uruchomienia tam własnej produkcji elementów. Miało to rozwiązać problem braku własnych projektów i przewagi kosztowej. W połowie 2006 roku Biemans otworzył zakład produkcyjny w Chinach. Od tego momentu mógł produkować własne projekty i sprzedawać je na wyłączność. Pomimo kryzysów gospodarczych, na horyzoncie pojawił się nowy dziesięcioletni okres wzrostu.

Jednak od połowy 2014 r. wzrost ponownie zaczął zwalniać. Powodem tego było coraz mniejsze zainteresowanie stron inwestowaniem w elementy, ponieważ bardziej atrakcyjne stało się kupowanie nagród sportowych w całości na rynku lokalnym. Z tego powodu od tego momentu Biemans podjął szereg działań, w tym:

  • otworzył filie „Biemans Polska” w Polsce;
  • zakupił największe europejskie centrum montażowe w branży;

rozpoczął sprzedaż poza Europą.

Te kroki dały kolejny duży impuls do wzrostu do początku lat dwudziestych XXI wieku. Jednakże w tym czasie świat dotknął koronawirus, najpierw w Azji, a następnie w pozostałej części świata. Na długi czas zakazano imprez sportowych, co w konsekwencji oznaczało (niemalże całkowity) brak zapotrzebowania na nagrody sportowe. Biemans wykorzystał ten okres do połączenia wszystkich zakupionych i samodzielnie zbudowanych firm/formuł w jeden podmiot prawny, którego zaletą był:

  • jeden system zamówień, jedna faktura, jedna administracja i jeden punkt kontaktowy dla klienta;
  • formuła „one-stop-shop” (elementy montowane w jednym miejscu);
  • większa wydajność i skuteczność;
  • wyższy poziom cyfryzacji i usług.

Po zniesieniu restrykcji związanych z koronawirusem Biemans odnotował silny wzrost w całej Europie.

W czerwcu 2022 roku przejął holenderską firmę Reefman Sport BV. Oprócz montażu, Reefman specjalizuje się w realizacji zamówień oraz w produkcji rozet, wstążek honorowych i proporczyków. Ta ostatnia działalność jest nowością w grupie Biemans.

We wrześniu 2022 r. utworzono spółkę Biemans UK LTD, aby lepiej i szybciej zaopatrywać rynek angielski po Brexicie. W rezultacie Biemans spodziewa się silnego wzrostu w Wielkiej Brytanii w nadchodzących latach.

20 stycznia 2023 roku spółkę zależną Reefman Sport BV całkowicie strawił pożar. Wszystkie działania – z wyjątkiem produkcji rozet, wstążek honorowych i proporczyków – kontynuowano w Biemans w Rijen. To jeszcze bardziej umocniło wymienione zalety, takie jak: system zamówień, formuła „one-stop-shop”, efektywność i poziom usług. 

Pod koniec 2023 r. uruchomiono całkowicie nowy sklep internetowy Biemans:

-              produkty są lepiej widoczne;

-              zaktualizowano „wygląd i styl”;

-              zamieszczono więcej informacji o produktach; oraz

-              system szybkiego zamawiania znacznie przyspiesza i ułatwia składanie zamówień.

Takie (wymuszone) połączenie i nowy sklep internetowy pozwolą firmie Biemans dalej rozwijać się w Europie w nadchodzących latach.

Na początku 2024 roku firma Biemans dokonała przejęcia angielskiej spółki Coventry Trophy Center LTD. W wyniku tej transakcji, firma ta została połączona z Biemans UK LTD, a nazwy zostały zmienione na Trophy Supplier LTD oraz Trophy Fulfilment. Dzięki tym zmianom Biemans będzie mógł skuteczniej i szybciej zaopatrywac rynek brytyjski.

WŁASNY PROJEKT

Biemans, jako projektant nagród sportowych, stoi na czele światowego rynku tego sektora, wyznacza trendy. Każdego roku Biemans wprowadza nowe produkty i koncepcje dla własnych formuł i katalogów. Ponadto tworzy również produkty i koncepcje na zamówienie różnych klientów, a następnie realizuje te projekty pod nazwą klienta.

Podejście do innowacji nie opiera się wyłącznie na dobrym designie. Wybór materiałów, metody produkcji i czynniki środowiskowe również odgrywają ważną, a nawet coraz ważniejszą rolę. Także w tej dziedzinie Biemans odgrywa kluczową rolę, kształtując branżowe standardy.

 

DOSTAWY Z WŁASNEGO MAGAZYNU

Świat się zmienia. Zamówione złożone dzisiaj trafia do klienta następnego dnia. Również na rynku „biznes dla biznesu”. Jednak aby to osiągnąć trzeba dysponować produktami w magazynie w określonej odległości od klienta. Dlatego Biemans posiada kilka magazynów w różnych lokalizacjach w Europie, aby być jak najbliżej klientów. Dodatkowo firma zainwestowała w oprogramowanie i wiedzę, aby zoptymalizować swoje stany magazynowe w różnych lokalizacjach. Wszystko to ma zapewnić, że klient otrzyma swoje produkty tak szybko, jak to możliwe.

 

SKUPIENIE NA USŁUGACH

Klienci mogą oczekiwać od nas maksymalnego zaangażowania i życzliwości. ONasi pracownicy obsługi klienta i kierownicy sprzedaży codziennie odpowiadają na pytania, na które nie ma automatycznej odpowiedzi w naszych standardowych systemach zamówień i dostaw. Cała organizacja jest zaangażowana w spełnianie potrzeb klientów tak dobrze i tak szybko, jak to możliwe. Usługi Biemans są powszechnie znane i stanowią najwyższy standard w branży.

 

One stop shop

Od 2022 roku Biemans skupia wszystkie swoje formuły w jednym miejscu. W rezultacie wszystkie istniejące formuły – Biemans, B-Trophy, B-special, B-overseas – są teraz zintegrowane w jeden podmiot prawny, oferujący kompleksowy system zamówień, obsługą klienta, osobą do kontaktu i sklep internetowy. Nie ma znaczenia, w którym magazynie znajdują się produkty. Klient będzie miał do czynienia tylko z jednym zamówieniem, jedną przesyłką i jedną fakturą.